1. Home
  2. »
  3. مقالات سئو
  4. »
  5. سئو چیست و چرا باید سایتمان را سئو کنیم +‌ 6 اصلاح معروف سئو
سئو چیست

سئو چیست و چرا باید سایتمان را سئو کنیم +‌ 6 اصلاح معروف سئو

فهرست مطالب

سئو چیست و چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟ فرض کنید که در یک پاساژ شیک، یک واحد تجاری را اجاره کرده‌اید و هزینه زیادی برای دکوراسیون داخلی آن پرداخت کرده‌اید. اما این مغازه یک مشکل اساسی دارد! این واحد تجاری در طبقه ۱۵۴ واقع شده است. آیا کسی هست که به صورت تصادفی به طبقه شما بیاید و خدمات شما را بازدید کند؟

حال فرض کنید در طبقه همکف یک کیوسک راهنما وجود دارد و به کسانی که به این پاساژ می‌آیند راهنمایی می‌کند که برای کارشان به کدام طبقه و کدام واحد باید سر بزنند. اما در این کیوسک فردی بسیار هوشمند نشسته تا بهترین راهنمایی را به مراجعان پاساژ ارائه دهد.

البته راه دومی هم برای جذب مشتری دارید و آن تبلیغات است که در مقالات دیگر به آن می‌پردازیم.

این پاساژ را کل اینترنت در نظر بگیرید. آن واحد تجاری سایت شماست و آن فرد راهنمای داخل کیوسک یکی از موتورهای جستجو (مانند گوگل، بینگ، یاندکس و …) است. پس شما باید موتورهای جستجو را قانع کنید که سایت شما بهترین نتیجه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

سئو چیست؟چرا باید سایتمان را سئو کنیم

شاید تا الان متوجه شده باشید که سئو چیست. SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است. در واقع سئو مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است که از طریق آن موتورهای جستجو سایت ما را در رتبه بهتری نسبت به سایر سایت‌ها قرار می‌دهد.

سئو یکی از شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. 

هدف سئو چیست؟ چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟

شما با رعایت اصول سئو می‌توانید در  موتورهای جستجو رتبه بالاتری پیدا  کنید. در واقع اگر شما در سایتتان قواعد سئو را رعایت کنید حجم بالایی از کاربران مخاطب خود را به سمت خود جذب خواهید کرد. چرا که بیشتر کاربران در موتورهای جستجو نیازها و خواسته‌های خود را جستجو می‌کنند.

مزایای استفاده از سئو چیست؟


  • افزایش بازدید (ترافیک) سایت

یکی از راه‌های بسیار موثر افزایش بازدید سایت، سئو است. از طرفی بالا بودن میزان بازدید سایت خود یکی از چیزهایی است که به وضعیت سئو سایت، کمک می‌کند. در نتیجه این یک معامله دو طرفه است.

  • افزایش فروش و سودآوری

یکی از مهمترین اهداف برای تمام کسب و کارها افزایش درآمد و سوددهی است. همانطور که در بالا اشاره کردیم، یکی از مزایای سئو افزایش بازدید است. با بالا رفتن بازدیدهای سایت احتمال پیدا کردن مشتری بیشتر می‌شود . در نتیجه سرمایه گذاری روی سئو باعث افزایش فروش شما می‌شود.

  • افزایش اعتماد مشتری

فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین موبایل دارید. وقتی شما روی سئو سایتتان کار کنید، افراد با سرچ کلمه‌های متفاوتی به سایت شما خواهند رسید. وقتی سایت شما در نتایج متفاوتی مثل خرید آنلاین گوشی، خرید گوشی و … جزو اولین گزینه‌ها باشد، اعتماد افراد بیشتری را جلب خواهید کرد.

  • شناخته شدن و برند سازی

سئو یکی از قدرتمندترین روش‌ها برای شناخته شدن و برند سازی است. با هر بار جست و جو وقتی سایت شما جلو چشم مخاطب قرار می‌گیرد، اسم برندتان در ذهن مخاطب نقش می‌بندد. در بلند مدت وقتی افراد زیادی اسم کسب و کار شما را ببینند، به نوعی برند شما بیشتر شناخته خواهد شد.

انواع سئو چیست؟ تعریف اصطلاحات کلیدی در سئو!

اصطلاحات معروف سئو

در ادامه به طور خلاصه ۶ اصطلاح رایج در سئو را بررسی می‌کنیم. این اصطلاحات جزء مهمترین اصطلاحات در حوزه سئو هستند و البته با تعریف این اصطلاحات، سئو را به چند بخش مختلف تقسیم بندی می‌کنیم و شما را با بخش‌های مختلف آن آشنا می‌کنیم.

سئو درون صفحه ( On-Page SEO)

به اقداماتی که ما برای بهینه کردن، درون سایت انجام می‌دهیم، سئو درون صفحه گفته می‌شود. از جمله اقدامات سئو درون صفحه می‌توان به افزایش سرعت لود صفحه، تمرکز روی افزایش کیفیت محتوا، مشخص کردن کلمات کلیدی و لینک دهی داخلی اشاره کرد. با رعایت این اصول، رتبه بهتری در نتایج موتورهای جست و جو دریافت می‌کنید و بهتر دیده می‌شوید.

سئو بیرون صفحه( Off-Page SEO)

به مجموعه اقداماتی که بیرون از سایت برای بهبود بخشیدن به رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام می‌دهیم، سئو بیرون صفحه(Off-Page SEO) گفته می‌شود. یکی از مهمترین اقدامات سئوی بیرون صفحه ای، لینک دهی از سایت‌های دیگر است. لینک دهی به شکل اضافه کردن لینک سایت در شبکه های اجتماعی و رپورتاژ آگهی و … انجام می‌شود.

سئو تکنیکال (Technical Seo )

سئو تکنیکال یکی از اصول بهینه سازی موتورهای جستجوگر است. در حقیقت سئو تکنیکال به معنی بهینه سازی فنی سایت برای موتورهای جستجو است. سئو تکنیکال از زیر مجموعه سئو درون صفحه است اما چون از اهمیت زیادی برخوردار است ما آن را به صورت جداگانه تعریف کرده‌ایم.

سئوی کلاه خاکستری

سئو کلاه سفید

هر موتور جستجو الگوریتم هایی دارد تا بتواند وبسایت ها را امتیازدهی و اولویت بندی کند. اما متاسفانه هیچگاه موتورهای جستجوگر دقیقا به متخصصان سئو الگوریتم خود را توضیح نمی‌دهند. اما آنها اصولی را توضیح می‌دهند که باعث افزایش رنک سایت می‌شود. اگر شما این اصول را رعایت کنید در واقع سئو کلاه سفید انجام داده‌اید.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه، بالا بردن رتبه سایت در موتور جستجوگر بدون توجه به مخاطب است. در این روش با استفاده از خطاهایی که در هوش مصنوعی الگوریتم‌های موتور جستجو وجود دارد، سعی در بالا بردن رتبه سایت به صورت غیر اصولی می‌شود. موتورهای جستجوگر هر بار با هوشمند تر کردن و بروز کردن الگوریتم‌های خود وبسایت هایی که از این روش‌ها استفاده کرده‌اند را پنالتی می‌کنند.

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری در واقع ترکیبی از رعایت اصول سئو کلاه سفید در کنار اصول کلاه سیاه است. در این روش سئوکار باید بتواند موتورهای جستجو را به گونه‌ای دور بزند که موتورهای جستجو متوجه نشوند. سئو کلاه خاکستری توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌شود و می‌تواند در سرعت بخشیدن به رتبه سایت شما خیلی کمک کند.
ولی متخصصین سئو در تیم پرواز به شما توصیه می‌کنند با احتیاط از این روش استفاده کنید. زیرا موتورهای جستجو هر روز هوشمند تر از قبل می‌شوند و تکنیک های غیر اصولی را بیشتر شناسایی می‌کنند. حال اگر شما از این راه‌ها استفاده کرده باشید، موتورهای جستجوگر سایت شما را از نتایج خود حذف می‌کنند.

جمع بندی

سئو در دنیای آنلاین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. از همین رو ما در این مقاله درباره هدف های سئو و اینکه سئو چیست صحبت کردیم. تلاش ما این بود که مطالب را به صورت خیلی خلاصه و ساده بیان کنیم که برای شما مفید واقع شود. هر کسب و کار آنلاینی باید از سئو استفاده کند تا توسط موتورهای جستجو رتبه خوبی دریافت کند و در سرچ ها، جزو نتایج اول نشان داده شود.

از همین حالا حضورتان در نتایج اول گوگل را تضمین کنید

اگر فکر می کنید سایت شما هم برای بهتر دیده شدن و گرفتن رتبه از موتورهای جستجو نیاز به سئو (SEO) دارد، میتوانید روی کمک متخصصان سئوی ما حساب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 6 =

لوگو اصلی

لطفا برای دریافت مشاوره فرم را پر کنید.‎

و یا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.