1. Home
  2. »
  3. طراحی سایت
  4. »
  5. طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

فهرست مطالب

برای طراحی سایت می‌توان از سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کرد یا به‌صورت اختصاصی طراحی سایت و برنامه‌نویسی انجام داد که هزینه بالا و تخصص کافی نیاز دارد. امروزه هر کسب‌وکاری نیازمند سایتی است که بتواند خود را معرفی کند و محصولاتش را بفروشد. یکی از بهترین روش‌ها طراحی سایت با وردپرس رایگان است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که با استفاده از آن می‌توان انواع سایت‌های شرکتی، فروشگاهی، آموزشی، خبری و … را طراحی کرد، بدون اینکه مهارت خاصی در برنامه‌نویسی داشته باشید. در این مقاله ابتدا می‌گوییم که وردپرس چیست، سپس توضیح کوتاهی درمورد ووکامرس می‌دهیم و در آخر به معایب و مزایای طراحی سایت با وردپرس می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

وردپرس چیست؟

در ابتدا وردپرس را به‌صورت ساده تعریف می‌کنیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوایی است که می‌توان با استفاده از آن انواع گوناگونی از سایت‌ها و وبلاگ‌ها را طراحی کرد. اگر بخواهیم به‌صورت حرفه‌ای و اصولی تعریفی از طراحی سایت با وردپرس داشته باشیم می‌توان گفت وردپرس یک سایت ساز متن‌باز و رایگان تحت وب که در دستهٔ CMS ها (Content Management System) قرار دارد. وردپرس با استفاده از زبان برنامه‌نویسی PHP ساخته شده و توسط Mysql نیز پشتیبانی می‌شود.

ووکامرس چیست؟

ووکامرس یک افزونهٔ وردپرس است که فروشگاه اینترنتی می‌سازد. با کمک ووکامرس شما می‌توانید محصولات فیزیکی و دیجیتالی خود را بفروشید و به طور کامل مدیریت کنید. در حال حاضر 42 درصد از فروشگاه‌های اینترنتی از ووکامرس استفاده می‌کنند چون بسیار زیبا طراحی شده است و کاربرپسند است. ووکامرس خود دارای افزونه‌های متعددی است که امکانات فراوانی را به فروشگاه اینترنتی اضافه می‌کنند

مزایای وردپرس

  • پنل کاربری استاندارد و آسان وردپرس
  • متن‌باز (open source) بودن وردپرس
  • تنوع در افزونه‌ها (plugins)
  • قابلیت توسعه پذیری ساده و سریع
  • سئو وردپرس
  • انعطاف‌پذیری در طراحی

پنل کاربری استاندارد و آسان وردپرس

یکی از مزایای طراحی سایت با وردپرس رایگان، داشتن پنل کاربری آسان و استاندارد است. پس از نصب وردپرس وارد پنل کاربری خود می‌شوید و بدون هیچ‌گونه کدنویسی می‌توانید سایت خود را مدیریت کنید. همچنین به‌واسطه رابط بصری بالای وردپرس شما قادر هستید که پست‌ها، صفحات، آپلود تصاویر و … را اضافه یا ویرایش یا حذف کنید. در پنل مدیریت وردپرس می‌توان ظاهر سایت را از طریق نصب قالب تغییر داد.

متن‌باز (open source) بودن وردپرس

وردپرس یک پلتفرم متن‌باز و رایگان است، یعنی می‌توان به تک‌تک داکیومنت‌های طراحی و کدهای سورس آن دسترسی داشت و آن‌ها را تغییر داد. درصورتی‌که به کدهای وردپرس دسترسی نداشتیم ممکن بود درون فایل‌های آن کدهای مخرب وجود داشته باشد. اگر ما با برنامه‌نویسی آشنا باشیم به‌راحتی می‌توانیم تغییرات دلخواه خود را اعمال کنیم.

تنوع در افزونه‌ها (plugins)

وجود افزونه‌های متنوع، یکی دیگر از مزایای وردپرس است. در نگاه اول شاید بپرسید افزونه چیست و چه کاربردی دارد. افزونه یا پلاگین وردپرس در واقع کدهایی هستند که باعث اضافه‌شدن و کامل شدن یک ویژگی به سایت شما می‌شوند. افزونه‌ها هم رایگان هستند هم پولی که افزونه‌های پولی به‌مراتب امکانات بیشتری نسبت به افزونه‌های رایگان به شما می‌دهند.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های وردپرس، داشتن افزونه‌های متنوع است که هر طراح سایتی بنا بر نیاز خود می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

قابلیت توسعه پذیری ساده و سریع

در طراحی سایت با وردپرس هر طراح با کمی خلاقیت می‌تواند سایت خود را توسعه دهد و با نصب افزونه‌های مختلف عملکرد سایت را بالا ببرد. هنگام نصب وردپرس، در صفحه پیشخوان شما می‌توانید وردپرس خود را آپدیت کنید. شما می‌توانید پست‌ها و صفحات خاصی بسازید یا ویرایش کنید و حتی سایت وردپرس خود را به فروشگاه اینترنتی یا شبکه‌های اجتماعی تبدیل کنید.

طراحی سایت با وردپرس در قابلیت توسعه پذیری

سئو وردپرس

بعد از طراحی سایت با وردپرس، یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان سایت‌ها، دیده‌شدن در نتایج اولیه موتورهای جستجو و بازدید بیشتر است. با افزایش کسب‌وکارهای اینترنتی در سال‌های اخیر، رقابت به‌مراتب بیشتر از کسب‌وکار فیزیکی است، پس موضوع سئو یک موضوع حیاتی است.

وردپرس دارای افزونه‌های متنوعی می‌باشد که می‌توانید سایت خود را بهینه کنید و توسط موتورهای جستجو دیده شوید.

انعطاف‌پذیری در طراحی

یکی از مزایای وردپرس این است که شما می‌توانید هر نوع وب‌سایتی که بخواهید بسازید، مثل وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های شخصی، وب‌سایت‌های شرکتی، سایت‌های فروشگاهی، وب‌سایت‌های تجاری و … . با استفاده از قالب‌های مختلف می‌توانید وب‌سایت خود را زیبا کنید و با تغییر عکس‌ها و بخش‌های دیگر، سایت شما به هم نمی‌ریزد و ساختار و چیدمان به همان صورتی که ما می‌خواهیم شکل می‌گیرد.

طراحی سایت با وردپرس در انعطاف پذیری

معایب طراحی سایت با وردپرس

  • پلاگین بیشتر، سرعت سایت پایین‌تر ،
  • نبود پشتیبانی اختصاصی برای وردپرس
  • نیاز به دانش فنی برای توسعه سایت

پلاگین بیشتر، سرعت سایت پایین‌تر

افزونه‌ها یا پلاگین‌ها کدهای PHP هستند که برای راحتی ما نوشته می‌شوند و فضایی اشغال می‌کنند، اما اگر تعداد این افزونه‌ها زیاد شود باعث کندی سایت ما خواهد شد و بعضی مواقع اگر تعداد پلاگین‌ها زیاد شود نمی‌دانید که مشکل از کدام پلاگین است باید تک‌به‌تک همگی را بررسی کرده، غیرفعال کنید و … تا متوجه وجود پلاگین مشکل‌ساز اصلی شوید. برای حل این مشکل باید افزونه‌ها را از سایت‌های معتبر تهیه کنید و در ابتدا بر روی لوکال‌هاست سیستم خود آزمایش و بررسی کنید. اگر مشکلی وجود نداشت سپس بر روی‌هاست نصب کنید.

نیاز به دانش فنی برای توسعه سایت

پس از راه‌اندازی سایت وردپرسی خود نیاز دارید که تغییراتی مطابق با سلیقه و نیازهای خود داشته باشید یا سایت خود را شخصی‌سازی کنید، اما همیشه شخصی‌سازی سایت با نصب یک قالب و افزونه نخواهد بود و نیاز به کدنویسی خاص است. برای شخصی‌سازی باید یک متخصص برنامه‌نویس استخدام کنید تا نیازهای شما را برطرف کند.

طراحی سایت با وردپرس در نیاز به دانش

نبود پشتیبانی اختصاصی برای وردپرس

نبود پشتیبانی اختصاصی برای وردپرس یکی دیگر از معایب وردپرس است. اگر شما در طراحی سایت با وردپرس به مشکل برخوردید خودتان باید دست‌به‌کار شوید و جستجو کنید تا مشکل را برطرف کنید، اما اگر خودتان دانش فنی لازم را برای حل مشکلات سایت نداشته باشید، به یک پشتیبان برای سایت خود نیاز خواهید داشت که پیداکردن پشتیبان مطمئن نیازمند زمان و هزینه است. از طرفی شاید شما نخواهید اطلاعات کسب‌وکار خود را به فرد دیگری بسپارید، پس می‌توان نبود پشتیبانی اختصاصی از سوی توسعه دهندگان وردپرس را یک ضعف تلقی کرد. اما همواره انجمن‌ها، گروه‌های وردپرسی وجود دارند که می‌توانید مشکل خود راحل کنید و سایت خود را طراحی کنید.

طراحی سایت با وردپرس در پشتیبانی

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم یک دید کلی از طراحی سایت با وردپرس به شما ارائه دهیم. در ابتدا با وردپرس به‌عنوان بهترین cms دنیا آشنا شدید. توضیح مختصری در مورد افزونه ووکامرس دادیم. سپس به بررسی مزایا و معایب وردپرس پرداختیم. باید توجه کنید که مزایای وردپرس بیشتر از معایب وردپرس است، اگر در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی خود هستید طراحی سایت با وردپرس رایگان تمامی نیازهای شما را برطرف می‌کند، اما در نهایت این شما هستید که انتخاب می‌کنید که طراحی سایت با وردپرس یا برنامه‌نویسی کنید. آیا شما هم مانند 80 میلیون وب‌سایت که با وردپرس ساخته شده‌اند به این پلتفرم اعتماد می‌کنید؟

در صورت سفارش خدمات برنامه نویسی سایت، طراحی وب و دیجیتال مارکتینگ با ما تماس بگیرید. جهت اطلاعات بیشتر در قسمت درباره ما با تیم ما آشنا شوید.

در صورت داشتن سوالات و پیشنهادات و نظرات خود را در دیدگاه پایین صفحه اعلام کنید. در اولین وقت جواب‌گویی شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

لوگو اصلی

لطفا برای دریافت مشاوره فرم را پر کنید.‎

و یا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.